Gong Xi Fa Cai 2012

Dimengarut oleh : Syazwani Ahamad , Sunday 22 January 2012

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia. Hahah. Apa khabar semua? Hah, mesti semua baik baik kan sebab semua orang dapat cuti. Wehee. Haha. Mesti ada yang pergi holiday, ada yg menternak lemak je kat rumah and bagai bagai laa. Hahah. Tapi aku rasa takpayah laa kan nak pergi holiday bagai sebab sekarang kan Chinese New Year, so jalan mmg jem sangat. Kakak kakak aku yang dari KL nak balik rumah aku yang kat Taiping ni pun amik masa berjam jam lamanya nak smpai sini. Dari 4jam je boleh sampai dah Taiping jadi smpai 10jam. Dashat kan jem. So, saranan aku baik duk rumah je rehat rehat dah dapat cuti ni kan. Lupakan laa hasrat hati yang nak pergi holiday tu. Hahah. Jadila mcm aku, dok rumah je jaga muka jaga badan. Hahah. Jaga badan yang tak dapat bayang tu, jaga badan bagi slim ke jaga badan bagi montel. Hahah. Tapi montel pun comel apa. Hahah. Haih panjangnya aku berleter kan. Act, just nak wish Happy Chinese New Year 2012 kepada semua rakyat malaysia yang berbangsa Cina. Wah raya sakan laa kan orang Cina. Raya dorang ada makan makan besar. Perut pun makin besar. Hahah. Depan rumah aku ni ada laa 2 buah rumah jiran aku yang berbangsa Cina. Yang sebuah rumah tu wow nmpak meriah gila, yang rumah sebelah lagi mmg tak raya tahun ni. Sebab apa tak raya? sebab beberapa bulan yang lepas ada berlaku kematian dalam salah seorang ahli keluarga mereka. So mengikut adat dan kepercayaan mereka kalau ada berlaku kematian dalam keluarga mereka pada tahun tu, maka secara tak langsungnya mereka tak boleh raya laa tahun tu. Hias rumah pun tak boleh. Kiranya mcm mereka kena bersedih laa atas kematian tu mengikut tempoh yang ditetapkan. Tu laa yang aku tahu. Tknak laa story lebih lebih kang salah fakta plak. Hahah.
So, Happy Chinese New Year to all Chinese people. 
May good luck and good fortune always be with you :)

Hah, ni saja untuk harini, mcm biasa ada rezeki post lagi. Bye !

1 Response to "Gong Xi Fa Cai 2012"

saya dewi Says:

selamat tahun baru cina.


nak angpau *kelip kelip mata*

keh keh keh :P

Post a Comment