Tamatnya Tentang Dhia.

Dimengarut oleh : Syazwani Ahamad , Friday 30 December 2011

TENTANG DHIA TV3
Slot : Akasia
Mula tayangan : 09 November 2011
Masa tayangan : 7.00 malam
Pera pelakon : Nora Danish, Adi Putra, Tasya Shilla, Irfan Roslan, Izreen Azminda, Ako Mustapa.
Hari tayangan : Isnin - Khamis
Bilangan episod : 30 episod

Assalamualaikum semua :) Hah cerita Tentang Dhia dah tamat dah pun semalam. Aku sure ramai yang layan cerita ni.Aku sebagai peminat setia rasa tak best laa pulak cerita tu dah tamat. Bukan kata aku je yang minat habis satu family aku pun minat cerita ni. Sebelum ni cerita Soffiya. Sama laa jugak satu family aku dok menempek depan tv tengok cerita tu. Mmg mnat habis laa drama drama slot Akasia ni. Hahah. okay berbalik kepada cerita Tentang Dhia. Jalan cerita dia best sgt. Tak jemu nk tengok tapi tak sabar sabar nak tunggu episod seterusnya. hahah. Aku suka laa watak Nora Danish sebagai Dhia dalam ceritu tu. Cantik, comel, sopan je pakai tudung :) Bila tengok cerita Tentang Dhia ni mcm mcm perasaan timbul. Seronok, and macam macam laa. Tapi yang paling bnyak rasa sedih and kesian laa. Terlalu banyak dugaan yang Dhia tempuh dalam hidup dia. Lepas satu satu. Tapi Dhia tetap sabar kan. And bila aku tengok cerita ni aku tak boleh bila tengok mak mertua Dhia (Liza Abdullah). Rasa nak tenyeh tenyeh and cabai je sbb mmg dia kejam, jahat and tak berhati perut langsung ! hahah. Tapi lakonan je semata mata. Hahah. Kira menjadi and berkesan laa watak yang dia bawak smpai aku geram gila kat dia. Hahah. Hmm, nak tengok lagi rasanya. Sikit sgt kan episod cerita tu. Tapi hero and heroin cerita tu pun dh "mati". So, takda dh laa smbungan cerita tu. Hahah. Al maklum laa cerita melayu katakan. Hahah. Okay ni jela untuk harini ye. Ada rezeki post lagi. Byebye :)

p/s: Jangan jadi perangai macam mak mertua Dhia yang kejam and tak berhati perut tu. Mensyirikkan Allah S.W.T. Neraka laa tempatnya. Nauzubillah................


2 Response to "Tamatnya Tentang Dhia."

AmySyahiera Malik Says:

hey ! saya minat jugakk ,
tapi akhir dea macam xbest bila zikir pon mati same2 .
macam tibe2 jep .
hehe ,
papew pon memang TERBAEEKKK lah TENTANG DHIA nie :D

Syazwani Ahamad Says:

Tu laa sepatutnya cerita bg laa happy ending kan. Ni dua2 mati. Tapi kat situ mcm nk tnjukkan yg diaorg cinta sehidup semati laa. Tapi apa pun Mmg terbaik :))

Post a Comment