Dangdut pun boleh !

Dimengarut oleh : Syazwani Ahamad , Tuesday 27 December 2011

Assalamualaikum and selamat pagi :) Harini nk habaq mai kat hampa pasal dangdut, tapi tak detail sgt laa kan. Hahah.Nk cerita pasal aku kecik kecik dlu mmg kemaruk and minat gila dgn lagu lagu dangdut. Dalam umur aku 3,4,5 tahun laa.Disebabkan mak aku tahu aku minat lagu lagu dangdut mmg penuh cd cd dangdut mak aku belikan utk aku. Hah, gedik kan kecik kecik dh pandai layan dangdut. Hahah.Tapi yg paling suka beli cd dangdut kat aku ialah paksu aku sbb aku selalu berjoget ngn ank dia iaitu merangkap sepupu aku. Shima nama dia. Umur tua setahun je dari aku. woih dh ada geng lagi sakan laa berjoget. Hahah. Kalau kami berjoget je mesti bergoget atas kerusi. Amik kerusi naik berdiri atas tu, makan chewing gum then berjoget. Lawak and pelik kan. Tu laa namanya budak budak. Hahah. Tapi kan yg bestnya kami hanya layan dangdut yg Iwan and Amelina nyanyi je. Time tu tipu laa sapa tk knal Iwan and Amelina, raja and ratu dangdut kita :) lagu diaorg pun best best smpai dulu aku ulang berapa kali pun takpa. Tapi sekarang dangdut tak glamour dh mcm dulu. Iwan and Amelina pun dh bertahun tahun menyepi and tk aktif lagi dh dlm dangdut dangdut ni. Mgkin dh berusia, and masanya utk diaorg berehat. Aku pun dh tk mnat dh dangdut dangdut ni. Hahah. Hah, sapa tk knal Iwan and Amelina tgok picture kt bawah ni :)
Ni laa Iwan and Amelina penyanyi dangdut yg hot zaman dulu.
Banyak lagu diaorang yg duet berdua.
Hah, ni pulak gmbar Iwan sekarang. Alhamdulillah Iwan dh berubah sekarang, bukan lagi Iwan dangdut tapi Iwan Syahman. Amelina pun dh berubah sekarang. Alhamdulillah dh bertudung pun sekarang. Iwan pun tak keluarkan album dangdut lagi tapi sekarang dh mula keluarkan album yg berunsurkan ketuhanan iaitu. Antara album Iwan sekarang ialah "Segalanya Allah" yang diterbitkan oleh Hijjaz Records Sdn Bhd (HRSB). Aku dh dengar lagu tu, sedap ! suara Iwan mantain mcm dulu. Korang cuba cuba laa dengar and layan ye :) Okay peeps ni saja utk hari ni. Ada rezeki post lagi. Byebye !

0 Response to "Dangdut pun boleh !"

Post a Comment